ingehollander.reismee.nl

Fotoseries

Hieronder vind je een overzicht van alle fotoseries.

Van Xela naar Houston Airport is alvast gelukt :-)

Na een langere reis gisteren dan verwacht kreeg ik in het hotel een lekker bord met eten en na alles voorbereid te hebben voor de volgende ochtend heb ik lekker breeduit in mijn kingsize bed geslapen. Vanochtend om 03.30 uur opgestaan en om 03.55 uur netjes door het hotel op de vliegveld afgeleverd. Incheck verliep voorspoedig en ook door de controles was niet al te tijdrovend. Onderweg naar de gate nog een leuk hemdje gekocht van Guatemala, heb ik toch nog een nuttig aandenken. Al op het vliegveld in Guatemala gaat alles in dollars, goede voorbereiding op mijn uren wachten in Houston. Het vliegtuig vertrok netjes op tijd en de vlucht verliep zonder problemen, op een kleine aanvaring met de stewardess over een glaasje sinaasappelsap. In het vliegtuig zat ook een hele groep naar mijn idee van een specifieke religie, de vrouwen hadden allemaal witte kapjes op het hoofd. Nu op het vliegveld met een wachttijd van ruim 6,5 uur. Misschien ga ik straks wel even buiten een luchtje scheppen. In elk geval is het hier rustig (tussen de gate van aankomst en de paspoort controle in) én er is free wifi! Ik zal wat foto's delen van het eerste deel van mijn terugreis. Holland here I come!

Flores en Guatemala

Bloemen in Guatemala bloemen en bloemetjes - takken en bloesem - bijzondere kleurrijke groeisels een verzameling van wat ik zoal op mijn wandeling ben tegengekomen een selectie van de best gelukte foto's Veel plezier met de prachtige flora van Guatemala

Hike naar La Muela

Al geschreven over deze hike met privé gids haha, nu wat bijpassende foto's en natúúrlijk andere dan ik op facebook heb gedeeld. La Muela betekent trouwens De Kies ;-)

Matigol

Afgelopen donderdag én vrijdagochtend ben ik met de Nederlandse vrijwilligers, die hier via dezelfde organisatie zijn als ik, mee geweest naar hun werk. Zij werken 3 dagen per week bij Matigol, een weeshuis complex met ook een school en sportterrein. Dit complex is opgezet door een Duitser en de weeskinderen hebben meestal een soort Foster Parents. Het geheel wordt gedragen door vooral Duitse en deels Nederlandse support. De Nederlandse vrijwilligers helpen hier mee met de sportlessen (en geven ook nog een paar uurtjes Engelse les). Dat klinkt misschien niet veel, maar de school heeft klassen van elk niveau (waar ook kinderen van buitenaf inzitten) en al die klassen hebben om de beurt 45 minuten sporten. Buiten zijn 2 grote sportterreinen, eentje met beton voor oa basketbal en eentje met gras voor oa voetbal. De kinderen kunnen altijd uit verschillende sporten en activiteiten kiezen en dus wordt dmv dit project bewegen gestimuleerd. Hiermee gaat de zowel de lichamelijke als de geestelijke gezondheid van de kinderen vooruit. Het is echt hard werken voor de vrijwilligers maar de prachtige kinderen en ook de mooi gelegen plek maakt dit alles de moeite waard. Hier een selectie van de foto's die ik in tijdens mijn bezoek heb gemaakt :-)

Mijn thuis in Xela

Hier een serie foto's van het huis waar ik hier woon en natuurlijk ook van mijn kamer waar ik vrijdag de hele dag doorgebracht heb :-/ Ik voel me vandaag gelukkig weer helemaal in orde en ga zelfs morgen 4 dagen mee met een trekking!!! Liefs Inge

Totonicapán

Ik heb een selectie gemaakt van foto's die passen bij het verhaal over deze plaats met helaas een ongelukkige afloop. Ze geven wel een aardige indruk van de sfeer van oa de markt denk ik :-)

Laguna de Chicabal

Hier wat impressies van de halve dagtocht naar Laguna de Chicabal. Ik heb die dag zeker 200 foto's gemaakt en na wat gewist te hebben heb ik nog 139 over. Van die 139 laat ik er hier 18 zien :-)

Een zondag in het guesthouse

School gelokaliseerd en wat meer van de stad gezien.

Weer verhuizen

Deze dag weer verhuisd, maar een deel van de dag de omgeving verkend en een paar impressies vastgelegd.

Van Antigua naar Xela

Op tijd vertrokken om met een minibus van Antigua naar Xela te reizen en om daar in een gastgezin ondergebracht te worden.

Mijn eerste dag in Guatemala

Ik had een paar filmpjes gemaakt van het vuurwerk toen ik op het dak stond ronder middernacht. Wilde op mijn log een filmpje plaatsen maar zag toen dat het via YouTube moet gaan, dat vind ik te ingewikkeld. De foto's downloaden kost al heel veel tijd want het moet stuk voor stuk. Kan niet anders met dit tablet. Ga dus maar verder met foto's, na veel proberen is van de eerste dag eindelijk gelukt, zie 31 december. Nu dus foto's van 1 januari 2015, mijn wandeling van het hotel in San Filipe de Jesus naar Antiqua en mijn middagje in die stad.

Van Nederland naar Guatemala

Naar Guatemala via Houston ... leuk hoor voor het eerst in mijn leven in de Verenigde Staten, al is het maar voor heel even ..