ingehollander.reismee.nl

Hike naar La Muela

Vanochtend heb ik een hike gemaakt naar een bergtop vlakbij Xela. Ik had deze tocht geboekt en was de enige dus had een privé gids :-) Door de week zijn er altijd weinig mensen die een tocht willen doen omdat de meeste buitenlanders dan Spaanse lessen volgen of vrijwilligerswerk doen. Bovendien zijn er best veel bureautjes die tochten aanbieden en dat maakt de spoeling natuurlijk dun.

In elk geval was ik vanochtend al vroeg op pad en het weer was al heerlijk zonnig. Het eerste stuk was de stad uitlopen (stijgend) en dus niet heel boeiend. Maar langzamerhand werd het wat landelijker en later bosachtig. Steeds maar omhoog want Xela ligt op 2333m en La Muela op zo'n 2850.Het laatste stuk was alleen nog rotsen, vulkanisch gesteente wat pittig klimmen en klauteren was. Echt prachtige uitzichten op de omgeving en op de grillige rotsen rondom. Uiteraard heb ik de nodige foto's gemaakt waarvan ik al een serie op facebook heb gezet :-)

Een uurtje op het bijna hoogste punt zitten genieten en wat gegeten. Daarna de afdaling en langzaamaan weer richting Xela. Een fantastische tocht en vooral gaaf dat het zo anders was dan de andere hikes die ik gedaan heb. De resterende dagen wil ik nog zoveel mogelijk op pad om mijn herinneringen aan al die prachtige plekken én een goede conditie mee naar huis te nemen!

Reacties

Reacties

margit

heerlijk, geniet er nog maar even van zolang het nog kan, voor je het weet ben je weer terug op het vlakke land! big hug!

Jan

Geniet nog maar een tijdje van die prachtige bergen en mooie uitzichten!

Inge

Ga ik doen Margit en Jan :-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Commundo