ingehollander.reismee.nl

Dagje in bed :-(

Gisteren was het helemaal mis met mijn buik, maag, darmen wat weet ik ...Ik had al last van veel scheetjes moeten laten en ook steeds boertjes die niet prettig roken. Het was alsof mijn eten niet meer kon verteren en mijn buik voelde ook erg opgezwollen. In elk geval was ik gisternacht aan de diarree geraakt en gisterochtend was het goed mis. Ik heb nog wel ontbeten met haverpap hoewel het me eigenlijk al tegenstond.. Mijn dagelijkse banaan heb ik door de pap gedaan, maar daar werd het niet beter van. Erwerden een soort wentelteefjes gebakken die ik welheb laten staan. Na het ontbijt weer naar bed gegaan maar het was al snel goed mis Ik liep finaal leeg en had krampen enzovoort. De hulp in huis heeft medicijnen voor me gehaald bij de apotheek want het was waarschijnlijk veroorzaakt door niet goed gewassen sla die ik in het guesthouse heb gegeten de avond ervoor. Er was nl een welkomst dineetje georganiseerd voor 4 Nederlandse jongeren die 3 maanden vrijwilligerswerk gaan doen hier in Xela. Dom om de ska te eten en niet te checken of het wel gedesinfecteerd was, wat nodig is omdat de landbouwers groente en fruit meestal afspoelen met water vol bacteriën van uitwerpselen van vee of weet ik veel wat. Je kunt hier speciaal spul kopen wat je in schoon water doet en daarin laat je je groenten of fruit minimaal 5 minuten staan. Het is een ietwat chloorachtig goedje dus je moet het niet te lang laten intrekken want dan smaakt je verse sla of tomaat echt niet meer!

Enfin, ik ben sinds gisteren braaf de medicijnen aan het slikken en heb kopjes kruidenthee en 2 andere drankjes braaf gedronken die ik van de familie kreeg want dat was ok goed voor me. Grappig, ik ben helemaal niet van de medicijnen maar ik wilde zo snel mogelijk weer opknappen want het was echt niet fijn. En ik weet uit ervaring met groepsleden tijdens mijn reizen dat diarree lang aan kan houden en je zo slap wordt als een dweil. Kevin heeft nog maandverbandjes gehaald bij de supermarkt want ik had niet erg veel controle. De hele verdere dag op bed gelegen en tussen de gangen naar het toilet door heel veel geslapen.

Tegen de avond was ik wel leeg en was de diarregestopt en de buikpijn al een heel stuk minder. Vannacht ook heel veel geslapen en tegen de ochtend voelde ik me al een stuk beter, had weer zin om wat Spaanse woordjes te leren op mijn tablett. Om een uurtje of 9 wat ontbeten, geroosterd bruin brood met banaan. Daarna weer naar bed en wat Spaans geoefend. Om een uurtje of 11.00 uur lekker gedoucht en me maar eens aangekleed want het ging echt beter en wilde mijn mail checken in het guesthouse. In het guesthouse internet gedingest en nog wat gebabbeld met wat luitjes. Daarna naar huis en om 13.30 uur lunch, voor mij was er speciaal vega soep en ik heb wat rijst met avocado gegeten. Na de lunch heeft Kevin nog een paar foto's gemaakt van de hele familie, zou hij me ook toesturen! Nu weer terug in guesthouse en ondanks dat mijn buik toch nog wel wat rommelt gaat het goed gelukkig :-)

Zo meteen maar even langs Kaqchikel om te zien of er voor morgen nog een hike op het programma staat; -)

Reacties

Reacties

Corien.

Lieve Inge, ook al is het niet een heel opbeurend verhaal, ik ben altijd weer blij om wat van je te lezen. En ook dat er goed voor je gezorgd wordt. Ook met het eten moet je dus uitkijken net als op de markt ! Je schrijft trouwens heel goed en boeiend , of klinkt dat nu weer heel "jufferig" ? Ik ga nu slapen , groetjes tot gauw ,Corien.

margreet

lieve Inge Blij dat het weer wat beter gaat!fijne dag

liane

Lieve Inge,

Dat is balen zeg. Ik weet uit eigen ervaring (helaas) hoe beroerd je je kunt voelen.
Gelukkig word er goed voor je gezorgd.
Fijn te lezen dat de meds aanslaan. knf.

Jan

Wat vervelend dat je zoiets krijgt na een gezellig etentje.
Het blijft dus steeds goed opletten. Wel blij om te lezen dat je weer redelijk snel bent opgeknapt. Is de rest van de groep ook ziek geweest? Dat zou dan geen leuk begin zijn van hun verblijf. Hoop dat je weer een mooie tocht kunt maken. Dat is leuker om te lezen. Liefs!!!

Inge

Bedankt lieverds voor jullie medeleven en opbeurende berichten :-)
Enne Corien, klinkt niet jufferig hoor, fijn om te horen dat mijn verhalen in de smaak vallen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Commundo