ingehollander.reismee.nl

Een zondag in het guesthouse

Haha, ik had de avond ervoor zoveel gegeten dat ik er de hele nacht last van had :-)

In elk geval doe ik 's ochtends rustig aan, lekker wat spulletjes ordenen, veel kopjes thee erbij en wat fruit eten. Heb nu steeds wifi dus kan mijn mailbox een beetje opschonen en wat meer aan mijn blog doen. Heb veel te schrijven over de achterliggende dagen en dat gaat niet zo snel.

Begin van de middag is Hans met mij naar de school gelopen zodat ik de weg zou kunnen vinden de volgende dag. Heb maar een paar foto's gemaakt want de stad is voor mij nog niet eenvoudig. In de school even kennis gemaakt met Rosa, de vrouw die de leraren & leraressen aanstuurt en met een huishoudelijke hulp alles aan het schoonmaken was. Ze heeft even alles laten zien en de naam van mijn lerares verteld die ik natuurlijk prompt weer vergat. Overal hing was maar dat was de volgende dag weg zei ze. Er was veel licht binnen en je kon ook lekker naar buiten, ziet er prima uit!

Terug in het guesthouse wat crackers uit Nederland gegeten met notenpasta, kopje thee erbij, helemaal goed. Ik wilde na de lunch eigenlijk de stad wat verkennen, maar mijn huisgenoot Jonneke vroeg of ik mee ging om te shoppen buiten het centrum. OK! Eerst over de markt op het centrale plein (Parque Central) gestruind. Deze markt met allerlei handgemaakte spulletjes is alleen de eerste zondag van de maand. Veel stalletjes met souvenirs maar niet goedkoop, de verkopers zijn toch behoorlijk op toeristen gericht.

Daarna met een minibus naar een overdekt winkelcentrum gegaan waar oa een hele grote supermarkt is.Zij heeft wat specifieke ingrediënten gekocht voor het bakken van pepernoten en ik geitenkaas en een zak chips gemaakt van drie soorten fruit (dacht ik), maar daarover later meer.Nog wat andere winkels bekeken en toen met de bus terug naar het centrum om in ons guesthouse wat eten klaar te maken. De zak chips natuurlijk open getrokken terwijl ik alles voor mijn omelet aan het klaarmaken was. Jonneke vond een van de 3 smaken chips wel erg naar gebakken varkenshuid smaken wat in Guatemala een delicatesse iis en zij dus een keer gegeten had. Een andere huisgenoot kwam de keuken in en wist te vertalen dat cucharon een varken is. Ok, de hele zak chips in een grote schaal leeg gekieperd en de 2 soorten die ik kon eten ertussenuit gezocht. Mijn huisgenoten hebben de varkenshuidchipsjes opgegeten!Zelf een heerlijke omelet gemaakt met groenten en geitenkaas, no malo ... oftewel niet slecht :-)

Na het eten en de afwas gedoucht en mijn haren gewassen. In mijn nachtoutfit mijn spulletjes voor de volgende dag voorbereid ... eerste keer school ... best een beetje spannend. Ben wel blij dat ik met school kan beginnen, er is veel te leren wat Spaans betreft én ik heb een goede reden om op tijd op te staan. Wat regelmaat is wel prettig! Nog wat geschreven en niet te laat gaan slapen, ben benieuwd wat morgen gaat brengen en natuurlijk vooral hoe de school zal zijn!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Commundo