ingehollander.reismee.nl

Weer verhuizen

Mijn verblijf in het tweede gastgezin is ook geen onverdeeld succes. Ik heb het toch wel zo vreselijk koud gehad vannacht, als ik geen extra dekens krijg wordt ik hardstikke ziek hier. Mijn kamer is beter dan in het vorige huis (ruimer en heeft een kast), maar is verder niet om blij van te worden. De familie is leuk, vader en moeder met 1 volwassen zoon, een schoondochter van een andere zoon die ver weg werkt en een kleinzoon. Aan tafel was het gezellig, er werd veel gelachen en ook een beetje met mij gecommuniceerd.

Het eten is voor mij absoluut niet voldoende! Ik merk dat ik al afval en dat moet niet want ik heb niet zo veel reserves. Heb van mezelf nog extra tussendoortjes gegeten maar dan nog. Vandaag het ontbijt en de lunch even aanzien. Een aantal familieleden zijn zelf best stevig dus wat ze verder nog eten ... zeker veel suiker :-)

Zit nu in de keuken, eerder dan het ontbijt is afgesproken maar de enige plek waar ik hier heen kan. Er is een kamertje die uitnodigt om te mediteren, maar daar schijnt iemand te slapen. Dat kamertje is volledig versiert in kerstsfeer compleet met kerststal en kerstboom en allemaal lichtjes en nog veel meer. Is hier absoluut een traditie om met deze feestdagen groots uit te pakken en een hele kamer speciaal in te richten.

De huizen zijn heel anders dan ik verwacht had. Ze hebben tot nu toe allemaal een grote patio achter de voordeur wat alle kamers omheen liggen. Echt heel anders dan bij ons.

De rest van deze dag schrijf ik dagen later, dus hoop alles nog een beetje terug te kunnen halen.

Het ontbijt was heel weinig, wat tortilla's (kleine maispannekoekjes), witbrood, stukje omelet en thee, althans heet water zonder zakje. Ik durfde niet om meer te vragen en dacht met de lunch wellicht meer te krijgen omdat dat hitte de belangrijkste maaltijd is. Ben na het ontbijt op de bovenetage in het zonnetje gaan zitten om wat Spaans te studeren. Daarna aan de wandel om te kijken of ik de weg naar het guesthouse zou kunnen vinden. Dat lukte en daar wat gepraat met een Nederlandse die daar al een tijdje woont en ook in verschillende gastgezinnen heeft gewoond. Ze opperde om aan te geven bij het eten dat ik meer zou lusten omdat ik nog honger had.

Al snel was het tijd om terug te gaan naar mijn gastgezin en te zien wat de lunch zou brengen. Ook dat was helaas geen onverdeeld succes, afgezien van dat we bijna een uur later gingen eten dan afgesproken was (en ik had al zo'n honger!). Ze hadden kip op de barbecue en ook wat plakjes aubergine en courgette en wat stukjes maïskolf. Ik zal maar niet uitleggen hoe het ging met dat vlees en de groente op 1 barbecue, in elk geval kreeg ik 3 dunne plakjes courgette, 2 plakjes aubergine, een kwart maïskolf en 2 kleine tortilla's. Het was een schamel bordje met eten, in tegenstelling tot wat de andere gezinsleden op hun bord hadden. Er werd nog wat aardappel met roomsaus uitgedeeld, waarvan ik een heel klein schepje kreeg. Voor te drinken een beker heet water. Ik had echt nog zoveel honger dat ik om nog wat eten vroeg (er stond nog van alles op het aanrecht) maar dat kon niet zei de vrouw des huizes. Toen werd het me te veel en heb als een klein kind aan tafel zitten huilen. De bel ging en dat zou Hans zijn want hij zou me o.a. de school laten zien. De gastvrouw kwam niet terug van de deur en omdat ik dacht dat ze met Hans zou praten, ben ik er heen gegaan. Het ging inderdaad over het eten en ik heb uiteraard mijn kant van het verhaal uitgelegd. Het kwam er op neer dat ze me niet meer te eten kon geven omdat ze heel weinig ervoor betaald kreeg. Ik betaal 125 euro per week, dus naar mijn idee kunnen dagelijks wat bonen erbij er best af.

In elk geval vroeg Hans of ik liever in het guesthouse wilde verblijven en daarop heb ik ja gezegd want ik had niet het idee dat het nog goed zou komen met dit gastgezin. Dus voor de 3e keer in 2 dagen mijn spullen gepakt en verhuisd naar een ruime kamer met eigen badkamer in het hguesthouse. Heb me geïnstalleerd, heb boodschappen gedaan en heb die avond heerlijk én veel gegeten met salade, avocado, nachos, bonenpuree en fruit na. Nog wat op internet geklooid en toen lekker gaan slapen in mijn riante bed.

Reacties

Reacties

MARGIT

Hoi Inge, lees nu pas je verhaal over de verhuizingen. Ben benieuwd of je het nu wel goed hebt en naar je zin. Dunner moet je inderdaad niet worden! Wil graag ook weten hoe het met de spaanse les gaat. Veel liefs en sterkte daar!

Corien.

Lieve Inge, wat is dat nu, gaat er toch niet gebeuren waar ik nu zo bang voor was. Maar het lijkt erop dat je de tegenslagen goed oppakt. Ik ben trots op je! En even flink janken lucht ook wel op denk ik. Het lezen van dit alles is wel heel boeiend, inderdaad of je er een beetje bij bent. Groetjes tot gauw en eet ze!

margaretha oosterman

hoi meis,heel verstandig dat je in het hguesthouse bent gaan wonen!ik wil je graag gezond terug zien!een lieve groet uit het regenachtige Groningen!

Jan

Was weer een enerverende dag zo te lezen.
Hoop dat het er ondertussen wat positiever voor je uit ziet en je weer goed kunt eten en slapen.
Wel mooi dat we je zo kunnen volgen met je avontuur.
Veel succes en hou je haaks!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Commundo