ingehollander.reismee.nl

1 januari 2015, wakker worden in Guatemala

Heerlijk om eindelijk weer eens rustig aan te kunnen doen.

Hang nog lekker op de kamer rond van mijn overnachtingsadres, heb net hiernaast een mok thee gemaakt en eet zittend op bed rijstwafels met spread ... nogal slap geworden doordat ik ze gisterochtend al gesmeerd had.

Even wat nootjes erbij oppeuzelen en een zakje chips nog uit het vliegtuig.

Deze plek is wel relaxed. Het is een hele grote binnenplaats achter een voordeur verscholen en daaraan ligt mijn kamer. Naast mijn kamer ligt de keuken waar ik, zo vertelde de chauffeur, alles kan gebruiken. De mensen wonen hier zelf dus ook al heb ik nog niemand gezien.

En vervolgens ben ik de hele middag op pad geweest.

De gastheer verscheen opeens en heeft me bijna van mijn stoel in het zonnetje gesleept om me, samen met zijn nicht, Antiqua te laten zien.

We zijn op mijn verzoek te voet gegaan want zo ver ligt Antiqua niet van het plaatsje waar ik overnacht heb.

Onderweg was veel te zien, alles is natuurlijk nieuw voor mij. In Antiqua een paar kerken bekeken (overal veel volk op de been vanwege nieuwjaar), ergens wat gegeten, ergens wat gedronken en uiteindelijk met de tuctuc terug naar het hotel.

Even relaxen en s'avonds met z'n achten wat gegeten in de keuken naast mijn kamer, leuk dat ze mij zo bij van alles betrekken.

De volgende ochtend heb ik nog een enorme omelet gemaakt met de groente die niet gebruikt was voor het diner.

En toen helaas tijd om afscheid te nemen, maar zal de hotel eigenaar nog in Xela gaan treffen want daar woont hij normaal gesproken.

Ook handig om hem het geleende geld terug te kunnen geven dat ik geleend heb aangezien mijn pinpas nog niet werkt en hij kan mij waarschijnlijk een mobiele telefoon lenen omdat de Nederlandse hier niet werken. Over de rest van de dag schrijf ik op 2 januari ...

Reacties

Reacties

margaretha oosterman

Fijn om te horen dat je lekker eet!

margaretha oosterman

wat heerlijk dat we je kunnen volgen op reis!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Commundo